Responsive image





Advances in Understanding and Fostering the Accuracy of Metacognitive Judgments. Introduction to the Special Issue

Händel, Marion; Waldeyer, Julia; Roelle, Julian (2023)

Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 55 (2-3), 31–35.
DOI: 10.1026/0049-8637/a000281


Open Access
mehr

Metacognitive monitoring via strategies and judgments. Different phases, different objects

Händel, Marion; Naujoks-Schober, Nick ; Dresel, Markus (2023)

Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 55 (2-3), 67–76.
DOI: 10.1026/0049-8637/a000273


Open Access Peer Reviewed
mehr

Englischsprachige, begutachtete Titel? Publikationssprachen in Forschungssynthesen im Bereich Mediendidaktik

Bedenlier, Svenja; Buntins, Katja; Händel, Marion; Bond, Melissa...

Frühjahrstagung der Sektion Medienpädagogik (DGfE) 30. - 31. März 2023 an der Leuphana-Universität Lüneburg.



Gegenstände metakognitiver Überwachung und Zusammenhänge mit metakognitiven Urteilen

Naujoks-Schober, Nick ; Dresel, Markus; Händel, Marion (2023)

Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) in Essen.


Peer Reviewed

Structure, relationship, and determinants of monitoring strategies and judgment accuracy. An integrated model and evidence from two studies

Händel, Marion; Dresel, Markus (2022)

Learning and Individual Differences 100, 102229.
DOI: 10.1016/j.lindif.2022.102229


Peer Reviewed
mehr

Assessing self-regulated learning in a procedural setting - Video simulated-recall interviews with music students

Naujoks, Nick; Weiß, S; Händel, Marion (2022)

EARLI SIG 16 Metacognition Online Gathering.



A structured, blended learning program towards proficiency in epileptology: the launch of the ILAE Academy Level 2 Program

Blümcke, Ingmar ; Biesel, Eva; Bedenlier, Svenja; Händel, Marion; Wilmhurst, Jo...

Epileptic Disord 24 (5), 737-750.
DOI: 10.1684/epd.2022.1462


Peer Reviewed
mehr

Stress development during emergency remote teaching in higher education

Obermeier, Ramona; Gläser-Zikuda, Michaela; Bedenlier, Svenja; Kammerl, Rudolf...

Learning and Individual Differences 98, 102178.
DOI: 10.1016/j.lindif.2022.102178


Open Access Peer Reviewed
mehr

Attributionales Feedback und Reattributionstrainings

Händel, Marion; Rosentritt-Brunn, Gisela; Dresel, Markus (2022)

Handbuch der Schulberatung, Olzog.


Open Access
mehr

Ethische Sensibilität im digitalen Kontext: Macht der Studiengang den Unterschied?

Händel, Marion; Martschinke, Sabine (2022)

Vortrag im Rahmen der Ringvorlesung "Digitalität – Bildung – Ethik" der FAU Erlangen-Nürnberg, Juni 2022.



Students’ motivation during experimental activities: an empirical study with GeoBoxes in Germany

Naujoks, Nick; Gölitz, Dietmar; Tellesch-Bülow, Christiane; Händel, Marion...

International Research in Geographical and Environmental Education 31 (4), 320-336.
DOI: 10.1080/10382046.2022.2084263


Peer Reviewed
mehr

Plötzlich digital: Chancen und Herausforderungen digitalen Lehrens und Lernens

Händel, Marion (2022)

Vortrag beim Mentoring Channel der Universität Regensburg, 20. Mai 2022.



Preservice Teachers’ Online Self-Regulated Learning: Does Digital Readiness Matter?

Fuchs , Katharina; Pösse, Lisa; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela...

Education Sciences 12 (4), 272.
DOI: 10.3390/educsci12040272


Open Access Peer Reviewed
mehr

The webcam and student engagement in synchronous online learning: visually or verbally?

Händel, Marion; Bedenlier, Svenja; Kopp, Bärbel; Gläser-Zikuda, Michaela...

Education and Information Technologies 27, 10405-10428.
DOI: 10.1007/s10639-022-11050-3


Peer Reviewed
mehr

Bildungspsychologische Forschung

Händel, Marion; Ziegler, Albert (2022)

Bildungspsychologie, 2. Auflage, Hogrefe, Göttingen, 238-260.


Open Access Peer Reviewed
mehr

Metakognitive Überwachung durch Strategien und Urteile: Zwei Seiten einer Medaille?

Händel, Marion; Dresel, Markus (2022)

Vortrag im Psychologischen Forschungskolloquium der Universität Augsburg, April 2022.


mehr

Testing pays off twice: Potentials of practice tests and feedback regarding exam performance and judgment accuracy

Naujoks, Nick; Harder, Bettina; Händel, Marion (2022)

Metacognition and Learning 17, 479-498.


Peer Reviewed
mehr

Do Higher Education Students Have the Means to Learn During the COVID-19 Pandemic? Student Demands for Distance Learning in a Suddenly Digital Landscape

Händel, Marion; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela; Kammerl, Rudolf...

Journal for Educational Research Online 14 (1), 174-185.
DOI: 10.31244/jero.2022.01.08


Open Access Peer Reviewed
mehr

Digital readiness and its effects on higher education students’ socio-emotional perceptions in the context of the COVID-19 pandemic

Händel, Marion; Stephan, Melanie; Gläser-Zikuda, Michaela; Kopp, Bärbel...

Journal of Research on Technology in Education 54 (2), 267-280.
DOI: 10.1080/15391523.2020.1846147


Open Access Peer Reviewed
mehr

The Structure of Social Networks and Its Link to Higher Education Students’ Socio-Emotional Loneliness During COVID-19

Hopp, Manuel; Händel, Marion; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela...

Frontiers in Psychology.
DOI: 10.3389/fpsyg.2021.733867


Open Access Peer Reviewed
mehr