Responsive image





A structured, blended learning program towards proficiency in epileptology: the launch of the ILAE Academy Level 2 Program

Blümcke, Ingmar ; Biesel, Eva; Bedenlier, Svenja; Händel, Marion; Wilmhurst, Jo...

Epileptic Disord 2022, 24 (5), S. 737-750.
DOI: 10.1684/epd.2022.1462


Peer Reviewed
mehr

Stress development during emergency remote teaching in higher education

Obermeier, Ramona; Gläser-Zikuda, Michaela; Bedenlier, Svenja; Kammerl, Rudolf...

Learning and Individual Differences 98, 102178.
DOI: 10.1016/j.lindif.2022.102178


Open Access Peer Reviewed
mehr

Attributionales Feedback und Reattributionstrainings

Händel, Marion; Rosentritt-Brunn, Gisela; Dresel, Markus (2022)

Handbuch der Schulberatung, Olzog.


Open Access
mehr

Ethische Sensibilität im digitalen Kontext: Macht der Studiengang den Unterschied?

Händel, Marion; Martschinke, Sabine (2022)

Vortrag im Rahmen der Ringvorlesung "Digitalität – Bildung – Ethik" der FAU Erlangen-Nürnberg, Juni 2022.



Students’ motivation during experimental activities: an empirical study with GeoBoxes in Germany

Naujoks, Nick; Gölitz, Dietmar; Tellesch-Bülow, Christiane; Händel, Marion...

International Research in Geographical and Environmental Education 31 (4), S. 320-336.
DOI: 10.1080/10382046.2022.2084263


Peer Reviewed
mehr

Plötzlich digital: Chancen und Herausforderungen digitalen Lehrens und Lernens

Händel, Marion (2022)

Vortrag beim Mentoring Channel der Universität Regensburg, 20. Mai 2022.



Preservice Teachers’ Online Self-Regulated Learning: Does Digital Readiness Matter?

Fuchs , Katharina; Pösse, Lisa; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela...

Education Sciences 2022, 12 (4), 272.
DOI: 10.3390/educsci12040272


Open Access Peer Reviewed
mehr

The webcam and student engagement in synchronous online learning: visually or verbally?

Händel, Marion; Bedenlier, Svenja; Kopp, Bärbel; Gläser-Zikuda, Michaela...

Education and Information Technologies 27, S. 10405-10428.
DOI: 10.1007/s10639-022-11050-3


Peer Reviewed
mehr

Bildungspsychologische Forschung

Händel, Marion; Ziegler, Albert (2022)

Bildungspsychologie, 2. Auflage, Hogrefe, Göttingen, S. 238-260.


Open Access
mehr

Metakognitive Überwachung durch Strategien und Urteile: Zwei Seiten einer Medaille?

Händel, Marion; Dresel, Markus (2022)

Vortrag im Psychologischen Forschungskolloquium der Universität Augsburg, April 2022.


mehr

Testing pays off twice: Potentials of practice tests and feedback regarding exam performance and judgment accuracy

Naujoks, Nick; Harder, Bettina; Händel, Marion (2022)

Metacognition and Learning 17, S. 479-498.


Peer Reviewed
mehr

Do Higher Education Students Have the Means to Learn During the COVID-19 Pandemic? Student Demands for Distance Learning in a Suddenly Digital Landscape

Händel, Marion; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela; Kammerl, Rudolf...

Journal for Educational Research Online 14 (1), S. 174-185.
DOI: 10.31244/jero.2022.01.08


Open Access Peer Reviewed
mehr

Digital readiness and its effects on higher education students’ socio-emotional perceptions in the context of the COVID-19 pandemic

Händel, Marion; Stephan, Melanie; Gläser-Zikuda, Michaela; Kopp, Bärbel...

Journal of Research on Technology in Education 54 (2), S. 267-280.
DOI: 10.1080/15391523.2020.1846147


Open Access Peer Reviewed
mehr

The Structure of Social Networks and Its Link to Higher Education Students’ Socio-Emotional Loneliness During COVID-19

Hopp, Manuel; Händel, Marion; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela...

Frontiers in Psychology.
DOI: 10.3389/fpsyg.2021.733867


Open Access Peer Reviewed
mehr

Wie gestresst sind Lehramtsstudierende im Kontext der Umstellung auf digitale Lehre?

Obermeier, Ramona; Gläser-Zikuda, Michaela; Bedenlier, Svenja; Kammerl, Rudolf...

Lehrerbildung auf dem Prüfstand 14 (1), S. 152-169 .


Open Access Peer Reviewed

Akademische Mediennutzung Studierender im Corona-Semester 2020 - Digitalisierungsschub oder weiter wie bisher?

Bedenlier, Svenja; Händel, Marion; Kammerl, Rudolf; Gläser-Zikuda, Michaela...

Medienpädagogik (40), S. 229-252.
DOI: 10.21240/mpaed/40/2021.11.18.X


Open Access Peer Reviewed
mehr

Emergency remote teaching in higher education: mapping the first global online semester

Bond, Melissa; Bedenlier, Svenja; Marín, Victoria I.; Händel, Marion (2021)

Poster online presented at the DigiGEBF 2021.



Helplessness among University Students: An Empirical Study Based on a Modified Framework of Implicit Personality Theories

Ziegler, Albert; Gläser-Zikuda, Michaela; Kopp, Bärbel; Bedenlier, Svenja...

Education Sciences 11(10), 630.
DOI: 10.3390/educsci11100630


Open Access Peer Reviewed
mehr

Stresserleben von Studierenden im Verlauf des Digital-Semesters

Obermeier, Ramona; Gläser-Zikuda, Michaela; Bedenlier, Svenja; Kammerl, Rudolf...

Vortrag auf der 18. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS), Heidelberg, September 2021.



Blind spots in research on Covid 19 and higher education teaching and learning. What systematic reviews do not tell us (so far).

Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa; Marín, Victoria I.; Händel, Marion (2021)

Paper online presented at the European Conference on Educational Research (ECER).
DOI: 10.13140/RG.2.2.35738.77763


mehr