Naujoks-Schober, Nick ; Weiß, Simone; Händel, Marion (2021)
Beiträge empirischer Musikpädagogik 12, 1-22.
Händel, Marion; Dresel, Markus (2021)
In C. Schuster & L. Dörrenbacher-Ulrich (Chair), Multiple Wege zur Messung des selbstregulierten Lernens - Wie lässt sich das Konstrukt in Zukunft reliabel und valide erfassen? Symposium auf der 9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) 9.–11.3.22, Bamberg.
Bedenlier, Svenja; Wunder, Iris; Gläser-Zikuda, Michaela; Kammerl, Rudolf; Kopp, Bärbel; Ziegler, Albert; Händel, Marion (2021)
Bedenlier, Svenja; Wunder, Iris; Gläser-Zikuda, Michaela; Kammerl, Rudolf; Kopp, Bärbel...
International Journal of Educational Research Open 2, 2021, 100068 | 1-8.
DOI: 10.1016/j.ijedro.2021.100068
Ziegler, Albert; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela; Kopp, Bärbel; Händel, Marion (2020)
Ziegler, Albert; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela; Kopp, Bärbel...
Journal for the Education of Gifted Young Scientists 8 (4), 1373-1385.
DOI: 10.17478/jegys.811344
Naujoks, Nick; Händel, Marion (2020)
Unterrichtswissenschaft 48, 221-241.
DOI: 10.1007/s42010-019-00062-7
Händel, Marion; Wimmer, Bastian; Ziegler, Albert (2020)
Studies in Higher Education 45 (2), 258-270.
DOI: 10.1080/03075079.2018.1510388
Händel, Marion; Harder, Bettina; Dresel, Markus (2020)
In M. Paechter & M. Händel (Chair), Judgment inaccuracy - underlying reasons and effective training. Invited Symposium at the 1st joint conference of the EARLI SIGs 8 and 16 in Dresden.
Händel, Marion; Naujoks, Nick (2020)
Organized symposium at the 9th biennial meeting of the EARLI Special Interest Group 16 - Metacognition in Dresden.
Händel, Marion; Naujoks, Nick; Harder, Bettina (2020)
In M. Händel & N. Naujoks (Chair), Testing matters - not only for performance but also for metacognitive judgments. Symposium at the 9th biennial meeting of the EARLI Special Interest Group 16 - Metacognition in Dresden.
Naujoks, Nick; Händel, Marion (2020)
Poster presented at the 9th biennial meeting of the EARLI Special Interest Group 16 - Metacognition in Dresden.
Naujoks, Nick; Harder, Bettina; Händel, Marion (2020)
Poster presented at the Annual Meeting of the American Educational Reseasrch Association (AERA) in San Francisco, USA.
Händel, Marion; Naujoks, Nick; Harder, Bettina (2020)
Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) in Potsdam.
Händel, Marion; Harder, Bettina; Dresel, Markus (2020)
Learning and Instruction 65 (101245).
DOI: 10.1016/j.learninstruc.2019.101245
Händel, Marion; de Bruin, Anique; Dresel, Markus (2020)
Metacognition Learning 15 (3), 51-75.
DOI: 10.1007/s11409-020-09220-0
Händel, Marion; Bukowski, Anne-Katrin (2019)
Journal of Applied Research in Memory and Cognition 8 (3), 347-354.
DOI: 10.1016/j.jarmac.2019.05.005
Händel, Marion; Harder, Bettina; Dresel, Markus (2019)
In J. Waldeyer & J. Roelle (Chair), Wissen was man weiß: Vielversprechende Maßnahmen zur Förderung metakognitiver Überwachung. Symposium auf der17. Fachgruppentagung der Fachgruppen Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Leipzig, Deutschland.
Naujoks, Nick; Harder, Bettina; Händel, Marion (2019)
Vortrag auf der 17. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS), Leipzig.
Händel, Marion; Harder, Bettina; Dresel, Markus (2019)
Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Toronto, Canada.
Händel, Marion; Dresel, Markus (2018)
Metacognition and Learning 13, 265-285.
DOI: 10.1007/s11409-018-9185-6
Händel, Marion; Duan, Xiaoju; Vialle, Wilma (2018)
Psychological Test and Assessment Modeling 60 (4), 429-449.
Hochschule Ansbach - Fakultät Medien
Residenzstr. 8
91522 Ansbach
marion.haendel[at]hs-ansbach.de
ORCID iD: 0000-0002-3069-5582