Responsive image





Popular and smart? A cross-cultural study of students’ perspectives on their peers

Händel, Marion; Duan, Xiaoju; Vialle, Wilma (2018)

Psychological Test and Assessment Modeling 60 (4), 429-449.


Peer Reviewed

What do second-order judgments tell us about low-performing students’ metacognitive awareness?

Fritzsche, Eva S.; Händel, Marion; Kröner, Stephan (2018)

Metacognition Learning 13, 159-177.
DOI: 10.1007/s11409-018-9182-9


Peer Reviewed
mehr

Kompetenztestung bei Grundschulkindern: Differenzielle Effekte unterschiedlicher Testbedingungen

Lockl, Kathrin; Händel, Marion; Artelt, Cordula (2018)

Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 50 (1), 33-43.
DOI: 10.1026/0049-8637/a000183


Peer Reviewed
mehr

Metakognition - Diagnostische Aspekte und interindividuelle Unterschiede

Händel, Marion (2018)

Kumulative Habilitationsschrift, Universität Erlangen-Nürnberg.