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Effekte struktureller Gamifizierung eines Informatikmoduls auf Kompetenzerwerb und Bestehensquote

Pidun, Tim (2019)

HDs.Journal 2019, 35-44.



Smart Service Canvas – A tool for analyzing and designing smart product-service systems

Poeppelbuss, Jens; Durst, Carolin (2019)

Procedia CIRP 83, 324-329.


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Künstliche Intelligenz & Intuition - (K)ein Widerspruch?

Rippel, Jürgen; Liederer, Christian; Klusmann, Markus (2019)

Wissenmanagement - Das Magazin für Digitalisierung, Vernetzung & Collaboration 21 (1), 40-42.



The Discrete Cosine Transform on Triangles

Seifert, Bastian; Hüper, Knut (2019)

2019 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing. Proceedings. Brighton, UK, 12.-17.05.2019. Piscataway, NJ: IEEE, 5023-5026.


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Aktivitäten und Herausforderungen im Umfeld-Scanning

Wiser, Fabian; Durst, Carolin; Maron, Philipp (2019)

Fallstudien zum Technologie- & Innovationsmanagement. Praxisfälle zur Wissensvertiefung. Wiesbaden: Springer Gabler, 59-76.



Using Activity Theory Successfully in Healthcare: A Systematic Review of the Theory's Key Challenges to Date

Wiser, Fabian; Durst, Carolin; Wickramasinghe, Nilmini (2019)

Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Grand Wailea, Maui, Hawaii, 08.-11.01.2019, 882-891.
DOI: 10.24251/HICSS.2019.107


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Moderne Medienarbeit und Corporate Publishing

Wiske, Jana (2019)

Angewandte Sportökonomie des 21. Jahrhunderts. Wesentliche Aspekte des Sportmanagements aus Expertensicht. Wiesbaden: Springer Gabler, 203-217.



Privacy issues in smart cities: Insights into citizens’ perspectives toward safe mobility in urban environments

Ziefle, Martina; Brell, Teresa; Philipsen, Ralf; Offermann-van-Heek, Julia...

Big Data Analytics for Cyber-Physical Systems. Machine Learning for the Internet of Things. Amsterdam: Elsevier, 275-292.
DOI: 10.1016/B978-0-12-816637-6.00013-0


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Zur Arbeitsmarktlage, Kurzarbeit und Weiterbildung in Deutschland

Dauth, Christine M.; Gürtzgen, Nicole; Weber, Enzo (2019)

IAB-Stellungnahme 17/2019.


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Community assessment to advance computational prediction of cancer drug combinations in a pharmacogenomic screen

Menden, Michael P.; Wang, Dennis; Mason, Mike; et al, ...; Sauer, Sebastian...

Nature Communications 10, 2674.
DOI: 10.1038/s41467-019-09799-2


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Künstliche Intelligenz, virtuelle Realität und weitere Möglichkeiten der Digitalisierung

Roderus, Helmut (2019)

10. Internationale Kongress für Psychotherapie und Seelsorge. Akademie für Psychotherapie Seelsorge (APS). Würzburg, 06.06.2019.



Die Digitale Transformation – Neue Chancen durch digitale Prozesse und Geschäftsmodelle

Göhringer, Jürgen (2019)

Kongressband OPEXCON 2019, CETPM.



Equipped for the Future with a Digital Production Image

Schlüter, Wolfgang; Krieg, Jakob; Page, Isabell (2019)

Spotlightmetal 2019.


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Dynamical Component Analysis (DYCA) and Its Application on Epileptic EEG

Korn, Katharina; Seifert, Bastian; Uhl, Christian (2019)

2019 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing. Proceedings. Brighton, UK, 12.-17.05.2019. Piscataway, NJ: IEEE, 1100-1104.
DOI: 10.1109/ICASSP.2019.8682601


Open Access Peer Reviewed
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Research on the Process of Paint Removal from Thermoplastic Materials by Laser

Sover, Alexandru (2019)

IOP Conference Series: Materials Science and Engineering 564, 012028.
DOI: 10.1088/1757-899X/564/1/012028


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Metacognitive judgments: Repeated exercise and feedback improve metacognitive judgment accuracy and test performance

Händel, Marion; Harder, Bettina; Dresel, Markus (2019)

Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Toronto, Canada.



Big Data im Innovationsmanagement: Wie Machine Learning die Suche nach Trends und Technologien revolutioniert

Kölbl, Laura; Mühlroth, Christian; Wiser, Fabian; Grottke, Michael; Durst, Carolin (2019)

HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 2019 (56), 900-913.
DOI: 10.1365/s40702-019-00528-3


Peer Reviewed
 

Innovationsmanagement ist für Unternehmen in der heutigen Zeit ein wichtiges Instrument, um in sich schnell wandelnden Märkten konkurrenzfähig und erfolgreich zu bleiben. Dafür stehen in der heutigen Zeit große Mengen an Daten zur Verfügung, aus denen die relevanten Informationen jedoch zunächst herausgefiltert werden müssen. Dieser Beitrag präsentiert die Ergebnisse einer Studie zu den Herausforderungen an ein erfolgreiches Innovationsmanagement in Unternehmen und stellt ein Umfeldscanningsystem vor, das die Effizienz von Innovationsmanagement mithilfe von Big Data Analytics steigert. Durch die Anwendung von modernen Verfahren des maschinellen Lernens und mathematischen Algorithmen kann dieses in hohem Maße automatisiert werden. In der anschließenden Fallstudie wird anhand von zwei Datensätzen gezeigt, wie mithilfe des Umfeldscanningsystems aktuelle Trends gefunden werden können. Zum Schluss wird das datenbasierte Umfeldscanningsystem als Chance für kleine und mittlere Unternehmen und als Lösung für die im Vorfeld erkannten Herausforderungen diskutiert.

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Innovationsmanagement - aber wie?

Kaiser, Norbert (2019)

Reha-Wissenschaftliches Kolloquium & 15th Congress of EFRR. Deutsche Rentenversicherung Bund. Berlin, 15.04.2019.



DyCA - Dynamical Component Analysis

Hartmann, Steffen; Korn, Katharina; Seifert, Bastian; Uhl, Christian (2019)

DPG-Frühjahrstagung. Regensburg, 05.04.2019.



Hybrider Ansatz zur automatisierten Themen-Klassifizierung von Produktrezensionen

Götz, René; Piazza, Alexander; Bodendorf, Freimut (2019)

HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 56 (5), 932-946.
DOI: 10.1365/s40702-019-00521-w


Peer Reviewed
 

In e‑commerce, enormous amounts of data are generated through the interaction of customers with Web platforms. Customer feedback in the form of product reviews, for instance, is an example for unstructured data, which processing requires approaches from the fields of computer linguistics and machine learning. As an alternative to the classical approaches of supervised and unsupervised learning, which often reach their limits in the business context and the application domain of product reviews, this article presents a hybrid approach for categorizing product reviews that combines the advantages of machine learning and human expertise. The aim of this paper is to present an approach that allows to automatically extract structured topics and related aspects from product reviews based on practical requirements. Word2Vec is used to train semantic relationships between words that occur in product reviews. In this way, individual words of each review can be compared with in advance defined topic words regarding their similarity and can then be extracted from the reviews. This approach is demonstrated using around five million product reviews of the Amazon online platform. The results are getting compared with those from a common topic modelling technique.

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