Leipnitz-Ponto, Yvonne (2020)
Ansbacher Kaleidoskop 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 220-241.
Moog, Mathias (2020)
Ansbacher Kaleidoskop 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 210-219.
Navarro, Ignacio Costa; Peiró-Signes, Ángel (2020)
Business Meets Technology 2. Proceedings of the 2nd International Conference of the University of Applied Sciences Ansbach 3rd - 4th of July 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 115-118.
Pöpel, Cornelius (2020)
Ansbacher Kaleidoskop 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 308-329.
Die Formalisierung spielt in der Digitalisierung eine essentielle Rolle. In diesem Artikel wird der Aspekt der Formalisierung in der digitalen Klangsynthese untersucht. Definitionen der Formalisierung werden dargelegt und gängige Methoden im Prozess der Formalisierung dargestellt. Im Weiteren werden Definitionen von Musik und Klang aus der Sicht von Musikschaffenden benannt und Hintergründe dazu erläutert. Es ergeben sich Kontraste und teilweise Unstimmigkeiten, die zu unzureichenden Klängen und folglich ungenügender Musik in der Sicht der Musikschaffenden führen können. Diese Unstimmigkeiten werden beschrieben und diskutiert. Eine alternative Form des Umgangs mit der Formalisierung in der digitalen Klangsynthese wird gezeigt. Hierbei wird eine Offenheit für die klanggestalterische Intuition erzeugt, indem im Synthesealgorithmus Wesentliches eines Klangs unformalisiert bleibt. Parallele Aspekte der Digitalisierung jenseits der Klangsynthese werden diskutiert.
Santamarina-Campos, Virginia; Carabal-Montagud, Mª Ángeles; Esgueva-Lopez, Maria-Victoria (2020)
Santamarina-Campos, Virginia; Carabal-Montagud, Mª Ángeles...
Business Meets Technology 2. Proceedings of the 2nd International Conference of the University of Applied Sciences Ansbach 3rd - 4th of July 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 32-35.
Santamarina-Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Mª Ángeles (2020)
Santamarina-Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca...
Business Meets Technology 2. Proceedings of the 2nd International Conference of the University of Applied Sciences Ansbach 3rd - 4th of July 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 72-75.
Schrandt, Julia; Hedderich, Barbara (2020)
Business Meets Technology 2. Proceedings of the 2nd International Conference of the University of Applied Sciences Ansbach 3rd - 4th of July 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 99-102.
Skripek, Markus; Gollisch, Simon (2020)
Ansbacher Kaleidoskop 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 82-97.
Skripek, Markus; Gröner, Patrick (2020)
Business Meets Technology 2. Proceedings of the 2nd International Conference of the University of Applied Sciences Ansbach 3rd - 4th of July 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 76-79.
Wiser, Fabian; Kölbl, Laura; Durst, Carolin; Grottke, Michael (2020)
Ansbacher Kaleidoskop 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 136-153.
Wiske, Jana (2020)
Ansbacher Kaleidoskop 2020. Düren: Shaker Verlag (campus_edition Hochschule Ansbach), 272-289.
Thoms, Michael (2020)
Hamburg: tredition.
Durst, Carolin; Wiser, Fabian; Luber, Sebastian; Wickramasinghe, Nilmini (2020)
International Journal of Networking and Virtual Organisations 23 (3), 261-293.
DOI: 10.1504/IJNVO.2020.10029277
The design of socio-technical systems is a challenging task due to diverse stakeholders and complex processes that have to be mapped into software. Following a socio-technical approach for information system analysis and design results in more user-friendly systems accompanying various benefits for associated stakeholders. However, there is a lack of theories and methods which consider technical, social and organisational factors. Researchers recommended activity theory as a rich framework to study socio-technical systems. While the benefits trigger increased use of activity theory, there seems to be a shared heritage of disadvantages linked to its nature and hence its application. This article introduces a novel conceptual activity theory framework to resolve these problems and evaluates it within a case study in the context of innovation management. For the development of the framework a design science research methodology approach is followed.
Wiske, Jana; Wiske, Jana (2020)
Hack, C.; Häberle, Lothar; Brucker, Sara Y.; Janni, Wolfgang; Volz, Bernhard; Loehberg, Christian R.; et al., ..; Nabieva, Naiba (2020)
Hack, C.; Häberle, Lothar; Brucker, Sara Y.; Janni, Wolfgang; Volz, Bernhard...
The Breast 50, 11-18.
Naujoks, Nick; Harder, Bettina; Händel, Marion (2020)
Poster presented at the Annual Meeting of the American Educational Reseasrch Association (AERA) in San Francisco, USA.
Stadler, Sebastian; Cornet, Henriette; Huang, Danqing; Frenkler, Fritz (2020)
Augmented Reality and Virtual Reality. Progress in IS. Springer, Cham, 151-160.
DOI: 10.1007/978-3-030-37869-1_13
Händel, Marion; Naujoks, Nick; Harder, Bettina (2020)
Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) in Potsdam.
Frühauf, Christine; Hartmann, Steffen; Seifert, Bastian; Uhl, Christian (2020)
Workshop Biosignale 2020, Kiel, 11.03.2020.
Kern, Moritz; Korn, Katharina; Uhl, Christian (2020)
Workshop Biosignale 2020. Kiel, 11.03.2020.
Hochschule Ansbach
Residenzstr. 8
91522 Ansbach