Wiske, Jana (2019)
Angewandte Sportökonomie des 21. Jahrhunderts. Wesentliche Aspekte des Sportmanagements aus Expertensicht. Wiesbaden: Springer Gabler, S. 203-217.
Ziefle, Martina; Brell, Teresa; Philipsen, Ralf; Offermann-van-Heek, Julia; Arning, Katrin (2019)
Ziefle, Martina; Brell, Teresa; Philipsen, Ralf; Offermann-van-Heek, Julia...
Big Data Analytics for Cyber-Physical Systems. Machine Learning for the Internet of Things. Amsterdam: Elsevier, S. 275-292.
DOI: 10.1016/B978-0-12-816637-6.00013-0
Menden, Michael P.; Wang, Dennis; Mason, Mike; et al, ...; Sauer, Sebastian; et al, . (2019)
Menden, Michael P.; Wang, Dennis; Mason, Mike; et al, ...; Sauer, Sebastian...
Nature Communications 10, 2674.
DOI: 10.1038/s41467-019-09799-2
Roderus, Helmut (2019)
10. Internationale Kongress für Psychotherapie und Seelsorge. Akademie für Psychotherapie Seelsorge (APS). Würzburg, 06.06.2019.
Göhringer, Jürgen (2019)
Kongressband OPEXCON 2019, CETPM.
Schlüter, Wolfgang; Krieg, Jakob; Page, Isabell (2019)
Spotlightmetal 2019.
Korn, Katharina; Seifert, Bastian; Uhl, Christian (2019)
2019 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing. Proceedings. Brighton, UK, 12.-17.05.2019. Piscataway, NJ: IEEE, S. 1100-1104.
DOI: 10.1109/ICASSP.2019.8682601
Sover, Alexandru (2019)
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering 564, 012028.
DOI: 10.1088/1757-899X/564/1/012028
Händel, Marion; Harder, Bettina; Dresel, Markus (2019)
Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Toronto, Canada.
Kölbl, Laura; Mühlroth, Christian; Wiser, Fabian; Grottke, Michael; Durst, Carolin (2019)
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 2019 (56), S. 900-913.
DOI: 10.1365/s40702-019-00528-3
Innovationsmanagement ist für Unternehmen in der heutigen Zeit ein wichtiges Instrument, um in sich schnell wandelnden Märkten konkurrenzfähig und erfolgreich zu bleiben. Dafür stehen in der heutigen Zeit große Mengen an Daten zur Verfügung, aus denen die relevanten Informationen jedoch zunächst herausgefiltert werden müssen. Dieser Beitrag präsentiert die Ergebnisse einer Studie zu den Herausforderungen an ein erfolgreiches Innovationsmanagement in Unternehmen und stellt ein Umfeldscanningsystem vor, das die Effizienz von Innovationsmanagement mithilfe von Big Data Analytics steigert. Durch die Anwendung von modernen Verfahren des maschinellen Lernens und mathematischen Algorithmen kann dieses in hohem Maße automatisiert werden. In der anschließenden Fallstudie wird anhand von zwei Datensätzen gezeigt, wie mithilfe des Umfeldscanningsystems aktuelle Trends gefunden werden können. Zum Schluss wird das datenbasierte Umfeldscanningsystem als Chance für kleine und mittlere Unternehmen und als Lösung für die im Vorfeld erkannten Herausforderungen diskutiert.
Kaiser, Norbert (2019)
Reha-Wissenschaftliches Kolloquium & 15th Congress of EFRR. Deutsche Rentenversicherung Bund. Berlin, 15.04.2019.
Hartmann, Steffen; Korn, Katharina; Seifert, Bastian; Uhl, Christian (2019)
DPG-Frühjahrstagung. Regensburg, 05.04.2019.
Götz, René; Piazza, Alexander; Bodendorf, Freimut (2019)
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 56 (5), S. 932-946.
DOI: 10.1365/s40702-019-00521-w
In e‑commerce, enormous amounts of data are generated through the interaction of customers with Web platforms. Customer feedback in the form of product reviews, for instance, is an example for unstructured data, which processing requires approaches from the fields of computer linguistics and machine learning. As an alternative to the classical approaches of supervised and unsupervised learning, which often reach their limits in the business context and the application domain of product reviews, this article presents a hybrid approach for categorizing product reviews that combines the advantages of machine learning and human expertise. The aim of this paper is to present an approach that allows to automatically extract structured topics and related aspects from product reviews based on practical requirements. Word2Vec is used to train semantic relationships between words that occur in product reviews. In this way, individual words of each review can be compared with in advance defined topic words regarding their similarity and can then be extracted from the reviews. This approach is demonstrated using around five million product reviews of the Amazon online platform. The results are getting compared with those from a common topic modelling technique.
Fasching, Peter A.; Gass, Paul; Häberle, Lothar; Volz, Bernhard; Hein, Alexander; Hack, C.; et al., ..; Erber, Ramona (2019)
Fasching, Peter A.; Gass, Paul; Häberle, Lothar; Volz, Bernhard; Hein, Alexander...
Breast Cancer Research and Treatment 175, S. 617-625.
Nabieva, Naiba; Häberle, Lothar; Brucker, Sara Y.; Janni, Wolfgang; Volz, Bernhard; Loehberg, Christian R.; et al., ..; Fasching, Peter A. (2019)
Nabieva, Naiba; Häberle, Lothar; Brucker, Sara Y.; Janni, Wolfgang; Volz, Bernhard...
International Journal of Cancer 145 (8), S. 2114-2121.
Arning, Katrin; Offermann-van-Heek, Julia; Linzenich, Anika; Kaetelhoen, Arne; Sternberg, André; Bardow, André; Ziefle, Martina (2019)
Arning, Katrin; Offermann-van-Heek, Julia; Linzenich, Anika; Kaetelhoen, Arne...
Energy Policy 125, S. 235-249.
Schlüter, Wolfgang (2019)
19. Druckgusstag. Plenarsitzung des Fachausschusses BDG 2019.
Schlüter, Wolfgang; Dettelbacher, Johannes (2019)
Tagungsband ASIM Workshop STS/GMMS 2019. ARGESIM Report 57; ASIM Mitteilung 170 2019, S. 53-58.
Stadler, Sebastian; Cornet, Henriette; Novaes Theoto, Tatiana; Frenkler, Fritz (2019)
Augmented Reality and Virtual Reality. Progress in IS. Springer, Cham, S. 203-216.
DOI: 10.1007/978-3-030-06246-0_15
Fasching, Peter A.; Hartkopf, Andreas D.; Gass, Paul; Häberle, Lothar; Akpolat-Basci, Leyla; Hein, Alexander; Volz, Bernhard; et al., ..; Kolberg, Hans-Christian (2019)
Fasching, Peter A.; Hartkopf, Andreas D.; Gass, Paul; Häberle, Lothar...
Breast Cancer Research and Treatment 173 (2), S. 319-328.
DOI: 10.1007/s10549-018-5008-3
Residenzstr. 8
91522 Ansbach