Responsive image





Emerging Market Multinationals: Perspectives from Asia

Garg, Ritam (2022)

European Academy of Management (EURAM) 2022.


Peer Reviewed

Pop-up Stores in Retailing: Past, Present, and Future Fields of Application

Hoffmann, Nils Christian; Klug, Katharina (2022)

2022 EMAC European Marketing Academy Conference, 25 - 27 May 2022 Budapest; Hungary.


Peer Reviewed

Students’ motivation during experimental activities: an empirical study with GeoBoxes in Germany

Naujoks, Nick; Gölitz, Dietmar; Tellesch-Bülow, Christiane; Händel, Marion...

International Research in Geographical and Environmental Education 31 (4), S. 320-336.
DOI: 10.1080/10382046.2022.2084263


Peer Reviewed
mehr

Plötzlich digital: Chancen und Herausforderungen digitalen Lehrens und Lernens

Händel, Marion (2022)

Vortrag beim Mentoring Channel der Universität Regensburg, 20. Mai 2022.



Abrasion Resistance of Plastic Parts Manufactured By 3D Printing

Hriţuc, Adelina; Slătineanu, Laurenţiu; Sover, Alexandru; Mihalache, Andrei Marius...

Bulletin of the Polytechnic Institute of Iași. Machine constructions Section 68 (1), S. 35-45.
DOI: 10.2478/bipcm-2022-0003


Open Access Peer Reviewed
mehr

Einbindung der Simulation zur Prüfbarkeit von Grossgussteilen in der Softwarekette der Konstruktion

Birkefeld, Claudius; Adamchuk, Nazar; Rösch, Bernhard; Schlüter, Wolfgang (2022)

Giesserei 04/2022 (109), S. 38-43.



Gruppenarbeiten mit hohen Teilnehmerzahlen effektiv gestalten: Herausforderungen und Lösungsansätze für die synchrone und asynchrone Online-Lehre

Diener, Florian; Gerner, Verena; Kätzel, Charlotte (2022)

E-Learning im digitalen Zeitalter. Springer Gabler, Wiesbaden, S. 703-720.
DOI: 10.1007/978-3-658-36113-6_34


mehr

Preservice Teachers’ Online Self-Regulated Learning: Does Digital Readiness Matter?

Fuchs , Katharina; Pösse, Lisa; Bedenlier, Svenja; Gläser-Zikuda, Michaela...

Education Sciences 2022, 12 (4), 272.
DOI: 10.3390/educsci12040272


Open Access Peer Reviewed
mehr

The webcam and student engagement in synchronous online learning: visually or verbally?

Händel, Marion; Bedenlier, Svenja; Kopp, Bärbel; Gläser-Zikuda, Michaela...

Education and Information Technologies 27, S. 10405-10428.
DOI: 10.1007/s10639-022-11050-3


Peer Reviewed
mehr

Bildungspsychologische Forschung

Händel, Marion; Ziegler, Albert (2022)

Bildungspsychologie, 2. Auflage, Hogrefe, Göttingen, S. 238-260.


Open Access
mehr

Metakognitive Überwachung durch Strategien und Urteile: Zwei Seiten einer Medaille?

Händel, Marion; Dresel, Markus (2022)

Vortrag im Psychologischen Forschungskolloquium der Universität Augsburg, April 2022.


mehr

Dual-Stream Temporal Convolutional Neural Network for Voice Presentation Attack Detection

2022 International Workshop on Biometrics and Forensics (IWBF), Salzburg, Austria, S. 1-6.
DOI: 10.1109/IWBF55382.2022.9794518


mehr

Dual-Stream Temporal Convolutional Neural Network for Voice Presentation Attack Detection

González-Soler, Lázaro Janier; Gomez-Barrero, Marta; Kamble, Madhu...

2022 International Workshop on Biometrics and Forensics (IWBF), Salzburg, Austria, S. 1-6.
DOI: 10.1109/IWBF55382.2022.9794518


mehr

Privacy-Preserving Convolutional Neural Networks Using Homomorphic Encryption

Wingarz, Tatjana; Gomez-Barrero, Marta; Busch, Christoph; Fischer, Mathias (2022)

2022 International Workshop on Biometrics and Forensics (IWBF), Salzburg, Austria, S. 1-6.
DOI: 10.1109/IWBF55382.2022.9794535


mehr

How prosocial is moral courage?

Sasse, Julia; Li, Mengyao; Baumert, Anna (2022)

Current Opinion in Psychology 44, S. 146-150.
DOI: 10.1016/j.copsyc.2021.09.004


Peer Reviewed
mehr

Restlos nachhaltig konsumieren: Vermeidbaren Müll beim Coffee- to-Go-Kauf reduzieren

Klug, Katharina (2022)

Ausgepackt: Mythencheck Nachhaltige Verpackungsmaterialien, 3 Aufl. 20bule Project GmbH, S. 60-66.


Peer Reviewed

Mütterliche Depressivität im kindlichen Entwicklungsverlauf: Eine prospektive Betrachtung von Auswirkungen, Risiko- und Schutzfaktoren

Roetner, Jakob; Petry, Janna; Niekamp, Julia; et al., .; unter Beteiligung, von...

Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie 2022, S. 1-13.
DOI: 10.1024/1422-4917/a000866


Open Access Peer Reviewed
mehr

Strength Characterization of Dissimilar Material Samples Produced via Fused Filament Fabrication

Ermolai, Vasile; Sover, Alexandru; Nagit, Gheorghe (2022)

Nonconventional Technologies Review 26 (1).


Open Access Peer Reviewed
mehr

Tabuisierung des Prekären? Eine qualitative Untersuchung über Intersektionen von niedrigem Einkommen, Geschlecht und Alter in der Werbung

Diener, Florian (2022)

It’s All About Video. Visuelle Kommunikation im Bann bewegter Bilder, Köln: Halem, 2022, S. 109-131.



Testing pays off twice: Potentials of practice tests and feedback regarding exam performance and judgment accuracy

Naujoks, Nick; Harder, Bettina; Händel, Marion (2022)

Metacognition and Learning 17, S. 479-498.


Peer Reviewed
mehr

Servicestelle für Forschung und Transfer (SFT)

Hochschule Ansbach

Residenzstr. 8
91522 Ansbach


Betreuung der Publikationsseiten

Iris Boyny

T 0981/4877-341
iris.boyny[at]hs-ansbach.de